Tag Archives: دام

نه خودرو وارد کردیم و نه خوراک دام



باشگاه خبرنگاران جوان: مجتبی رضایی، سرپرست صندوق بازنشستگی کارکنان سازمان صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار در واکنش به انتشار مجدد گزارش خبر دریافت ارز دولتی توسط صدا وسیما در روزنامه شرق در پاسخ به این سئوال که ایا شرکت ایمن تجارت جام جم به سازمان صدا و سیما و یا صندوق کارکنان صداو سیما تعلق دارد گفت :

سازمان صداوسیما یا صندوق بازنشستگی کارکنان این سازمان مطلقا دارای شرکتی بنام شرکت ایمن تجارت جام جم نبوده وانتساب این شرکت به صداوسیما بشدت تکذیب می شود و به علاوه اینکه سازمان صداوسیما به هیچ وجه و تحت هیج عنوانی دارای سهام دراین شرکت نمی باشد و لذا، مطالب ذکر شده در برخی گزارش های خبری نادرست بوده و مستوجب پیگیری حقوقی و اقامه دعوی نزد مراجع صالحه قضائی می باشد.

رضائی با بیان اینکه شرکت جام جم بازرگانی پیشرو جزو شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما بوده و براساس اساسنامه و شرح وظائف و همچنین مقررات و قوانین جاری کشور تاسیس و به فعالیت در چارچوب های مصرح قانونی مشغول می باشد اظهار داشت این شرکت از ارز دولتی تخصیص یافته بانک مرکزی وسیستم بانکی کشور برای واردات خوراک دام و طیوراستفاده نکرده و در این زمینه ارزی دریافت ننموده است و دراین زمینه طی مکاتبه ای که با روزنامه شرق که در صفحه اول خود درشماره۳۱۸۴ مورخ ۱۱/۴/۹۷ این شرکت را بدون توجه به موضوع فعالیت شرکت و تغییرات انجام شده درحوزه این فعالیت ها که در آگهی روزنامه رسمی سال ۹۱ منتشره شده، به استفاده از ارز دولتی برای واردات خوراک دام متهم کرده بود، اقدام به ارائه توضیحات کامل در قالب جوابیه نمودیم و حتی بطور شفاهی، توضیحات افزونتری به خبرنگار تهیه کننده مطلب ارائه شد که متاسفانه پاسخ ارسالی درصفحات داخلی و بدور از چشم مخاطبان چاپ گردید و متاسفانه مجددا این اتهامات سخیف و بی پایه درقالب دیگری بمنظور تشویش و تحریک اذهان عمومی علیه سازمان صدا و سیما مطرح می‌‌گردید.

رئیس صندوق بازنشستگی صداو سیما با تصریح به اینکه شرکت جام جم بازرگانی پیشرو متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان صداو سیما می باشد افزود این صندوق به کارکنان و بازنشستگان معزز سازمان صداوسما تعلق دارد و مطابق با اساسنامه و شرح وظائف محوله مانندسایر صندوق های بازنشستگی موجود در کشور به

فعالیت های اقتصادی درجهت تامین حقوق بازنشستگان در چارچوب مقررات و رویه ها و روال های قانونی و شناخته شده کشور مشغول بکار است و دادوستدها و معاملات خودرا براساس مقررات قانونی انجام داده و اگر از ارز دولتی اختصاص یافته از سوی سیستم بانکی کشور برخوردارشود انرا مطابق با زمینه فعالیت خود – که درروزنامه رسمی آگهی داده شده و به اطلاع عمومی رسیده است – و در انطباق با صرفه وصلاح اهداف عمومی صندوق که به کارکنان و بازنشستگان معزز سازمان صداوسیما تعلق دارد، هزینه می نماید.

رضائی با ابراز تاسف از انتشار مجدد این مطلب با تیتری متفاوت در شماره روز گذشته روزنامه شرق گفت: در گام نخست در گفت و گوی تلفنی با مدیر مسئول روزنامه اعتراض شدید صندوق بازنشستگی صدا و سیما از انتشار مجدد مطالب کذب علیه این شرکت و سازمان صداوسیما که هیچ مسئولیتی در این خصوص متوجه آن نیست مطرح شد که مدیر مسئول روزنامه شرق ضمن ابراز تاسف از انتشار مجدد این گزارش، آن را ناشی از کم دقتی در نظارت دقیق‌تر بر محتواهای ارائه شده توسط خبرنگار دانست و از عدم توجه همکاران خود به جوابیه ارسالی صداوسیما عذر خواهی کرد.

وی افزود: مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت و گو با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما ضمن عذرخواهی از خطای پیش آمده آمادگی این روزنامه را برای انتشار مجدد جوابیه صداوسیما اعلام کرد و بر این اساس صداوسیما نیز از حق قانونی خود برای شکایت در این خصوص صرفنظر کرد.

رضائی افزود: بر این اساس با توجه به طرح برخی مطالب جدید درگزارش روز گذشته این روزنامه جوابیه ای در این خصوص آماده شده است که برای انتشار به روزنامه شرق ارسال می‌شود.

رضائی در پایان تصریح کرد از رسانه ها انتظار می رود که با واقع بینی و درست نویسی نسبت به اطلاع رسانی شفاف و بهینه اقدام نموده و اگر در این زمینه با مسئولان صندوق و سازمان صدا و سیما در خصوص محتویات گزارش، ارتباط برقرار می کردند ، بطور حتم از درج بسیاری از مطالبی که مستوجب طرح شکایت نزد محاکم قضایی می باشد ، جلوگیری می شد و بدینگونه نسبت به تشویش اذهان عمومی اقدام نمی‌کردند.


برنامه «رامبد جوان» در دام حاشیه؟


بانی فیلم: با گسترش فضای مجازی در دنیای امروز دیگر نمی توان خیلی چیزها را پنهان کرد که جزو معایب و گاهی مزایای آن محسوب می شود. چندی پیش حرف های یک تهیه کننده سینما در رابطه با وجود زدو بند و رانت خواری در یک برنامه تلویزیونی، حواشی بسیاری را در پی داشت.

برنامه «رامبد جوان» در دام حاشیه؟

ماجرا از این قرار است که اختلاف بین حسین فرح بخش تهیه کننده سینما و علی احمدی تهیه کننده برنامه «خندوانه» و مدیرعامل پیشین موسسه تصویر شهر کار را به جایی رساند که فرح بخش ادعا کرد در پشت صحنه برنامه «خندوانه» زدو بند ها و رانت خواری هایی می شود. این اتهام ها در حالی به علی احمدی زده شد که تهیه کننده اصلی این برنامه رامبد جوان است؛ نه علی احمدی. همین موضوع باعث شد تا رامبد جوان واکنش تندی نسبت به این اتهامات از خود نشان دهد. او با ضبط و انتشار ویدئویی این موضوع را تکذیب کرد.

جوان در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شد و از لحن او مشخص بود که بسیار از این موضوع خشمگین شده، فرح بخش را مورد خطاب قرار داده و گفت: «درباره «خندوانه» برخی اوقات، بعضی ها صحبت هایی می کنند و ما را به جاهایی نسبت می دهند که اصلا جای حرف زدن و جواب دادن ندارد، اما چند وقت پیش عزیزی در سینما (حسین آقا) حرفی راجع به من و از زبان من گفت که تا حدی غلط و دروغ و نامردی بود، که نتوانستم جواب ندهم. حسین آقا! ای بزرگ من در سینما! سید علی احمدی یک تهیه کننده کار درست و برادر و عزیز دوست من در «خندوانه» است و ۲۴ سال است که کار رسانه و تهیه کنندگی می‌کند و کارش را عالی انجام می دهد، در تمام این دو سال به کمک گروهش باهم «خندوانه» را جلو بردیم، پس باید برای چیزهایی که گفتی در یک جا عذرخواهی کنی. گفته بودی پشت صحنه «خندوانه» زد و بند است و با رانت پیش می رود.

اگر سند داری نشان دهید و اگر ندارید حرفی نزدید. باید بگویم تمام هزینه های «خندوانه» از اسپانسر برنامه تامین می شود و ریالی از تلویزیون گرفته نمی شود که به عنوان بودجه تلویزیون و بیت المال باشد. اسپانسر هزینه های «خندوانه» را به تلویزیون می دهد و تلویزیون پول ما را می دهد، ما هیچ دخالتی در امور مالی و اسپانسر نداریم. خواهش می کنم از این به بعد با سند حرف بزنید و دیگران هم با سند گوش کنند و حرف بزنند و اگر سند رو نمی‌کنند دهانش را ببندند! باور کنند «خندوانه» برای شادی مردم ساخته می شود و اگر میخواستیم پول در بیاریم، سکه خرید و فروش می کردیم و برج و ساختمان می ساختیم، ما برای سینما، تلویزیون و حرفه خودمان کار می کنیم».

اما در واکنش به این ویدئو یکی از کانال های تلگرامی مکالمه تلفنی را با جواد سعیدی رییس هیات مدیره شرکت Glx منتشر کرد که در این مکالمه، مدیر عامل این شرکت درباره شرکت واسطه ای خندوانه سخن گفته بود. او در این مکالمه تعداد ۱۰۰ گوشی تلفن همراه که این برنامه به عنوان جایزه از این شرکت دریافت کرده بود، در بازار آزاد فروخته شده است!

تا این لحظه هنوز رامبد جوان و یا سید علی احمدی هیچ واکنشی نسبت به این قضیه نشان نداده اند. هیچ منبع رسمی هم به این موضوع نپرداخته است. اما آنچه که مسم است اتهاماتی در این میان به برنامه «خندوانه» و در شکل کلی تر به تلویزیون وارد شده است؛ اتهاماتی که باید برای روشن شدن اذهان عمومی توضیحات متقنی از سوی مقامات مسوول تلویزیون و گردانندگان برنامه «خندوانه» ارئه گردد تا اعتماد تماشاگران چنین برنامه هایی از میان نرود.

از سوی دیگر کسانی که اتهاماتی را متوجه این برنامه کرده اند نیز باید نسبت پیگیری های قانونی از سوی مراجع قضایی اقدام نمایند.

موفقیت های برنامه هایی مثل «خندوانه» به شدت در گروی اعتمادسازی میان گردانندگان و سازندگانش با مردم و مخاطبان آن دارد. اعتمادی که اگر دچار تزلزل شود، می تواند حتی بنیان سایر برنامه های این چنینی آسیب برساند. باید منتظر بود و دید که این قصه به کجا خواهد رسید. گرچه که این برنامه پیش از این هم به خاطر جناب خان مدتی درگیر حواشی شده بود که با حضور این عروسک در برنامه همه چیز منتفی شد.

«خندوانه» برنامه خوبی است. حیف است در میان این همه تولیدات بی در و پیکر «خندوانه» دچار آسیب شده و اصطلاحا «قاچ» بخورد!!


آتش‌نشان تهرانی در دام شوم دختر ۱۸ ساله افتاد



رکنا : اوایل پاییز سال ۹۶ یک دختر جوان به نام فرشته به پلیس آگاهی رفت و از یک پسر ۲۰ ساله به نام فریبرز شکایت کرد.

دختر ۱۸ ساله به پلیس گفت: مدتی است با فریبرز آشنا شده ام. او به من پیشنهاد ازدواج داد و با حرف‌های مرا فریب داد و به خانه اش کشاند. پسر جوان مرا آزار داد به همین خاطر از او شکایت دارم.

به دنبال شکایت دختر جوان وی به پزشکی قانونی معرفی شد، اما پزشکی قانونی ادعای آزار را تایید نکرد. با این حال فریبرز بازداشت شد. این پسر خودش را بی گناه خواند و گفت: در تله دختر جوان گرفتار شده است.

چون علیه فریبز مدرکی به دست نیامده بود وی با قرار وثیقه آزاد شد و دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه وی به دفاع پرداخت و گفت: من و برادر فرشته هر دو آتش نشان هستیم و با هم رفت و آمد خانوادگی داریم. به همین خاطر با فرشته آشنا شدم. من خودم به او پیشنهاد ازدواج دادم و خواستم تا برای مدتی با هم در ارتباط باشیم تا با خصوصیات اخلاقی هم بیشتر آشنا شویم. اما پس از مدتی متوجه رفتار‌هایی شدم که تصمیم گرفتم رابطه ام را با فرشته تمام کنم. اما او نمی‌خواست این رابطه تمام شود. وقتی گوشی موبایلم را خاموش کردم و از او خواستم تا دیگر با من تماس نگیرد دست به خودکشی زد. من که از شنیدن خبر خودکشی او ترسیده بودم به ملاقاتش در بیمارستان لقمان رفتم. فرشته مرا تهدید کرد و گفت: اگر رابطه ام را با او ادامه ندهم این بار واقعا خودش را میکشد و مرا گرفتار می‌کند. من از ترسم بار دیگر دوستی ام را با او ادامه دادم.

پسر جوان ادامه داد: من در این مدت چند بار با فرشته صحبت کردم تا قانع شود ما برای ازدواج با هم مناسب نیستیم، اما گوشش بدهکار نبود. او وقتی دید به عشق او پشت پا زده ام و دیگر قصد ازدواج با او را ندارم نقشه دیگری کشید و علیه من شکایت کرد. او قصد دارد مرا گرفتار و مجبور به ازدواج با خودش کند من هرگز فرشته را آزار نداده ام. او با این شکایت آبرویم را برده است. اگر از این اتهام تبرئه شوم علیه او شکایت می‌کنم.

قرار شد پیامک‌های رد و بدل شده بین این دختر و پسر بررسی شود تا هیات قضایی درباره پرونده حکم صادر کند.


صدا و سیما در دام دروغ اول آوریل افتاد


خبرآنلاین: فیلمی با لوگوی «خبرگزاری صداوسیما» در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که سقوط «تیان‌گونگ-۱» را در آسمان نشان می‌دهد. این فیلم ساعت‌ها پیش از سقوط فضاپیما در یوتیوب منتشر شده است.

 «تیان‌گونگ-۱»، نخستین ایستگاه فضایی چین، ساعت ۰۰:۱۶ بامداد ۲ آوریل به وقت جهانی مقارن با ۴:۴۶ بامداد ۱۳ فروردین به وقت تابستانی ایران، وارد جو زمین شد و پس از سوختن در جو و خرد شدن به قطعات کوچک، در آب‌های اقیانوس آرام سقوط کرد. موقعیت جغرافیایی محل سقوط، حوالی مختصات جغرافیایی ۱۳٫۶ درجه جنوبی و ۱۶۴٫۳ درجه غربی است که در ۴۰۰۰ کیلومتری جنوب هاوایی واقع شده است.

با توجه به وسعت اقیانوس، تعداد بسیار اندک مناطق مسکونی در حوالی محل سقوط «تیان‌گونگ-۱» و از همه مهم‌تر، هم‌زمانی سقوط با روشنایی روز که شرایط نامناسبی را برای تصویربرداری از مراحل نخستین ورود فضاپیما ایجاد می‌کرد؛ انتظار نمی‌رفت که تصاویر یا فیلم‌هایی از ورود «تیان‌گونگ-۱» به جو و متلاشی‌شدن آن تهیه شده باشد.

با این حال، فیلمی در خبرگزاری صداوسیما منتشر شد که ورود «تیان‌گونگ-۱» را به درون جو زمین نشان می‌داد و به‌سرعت در فضای مجازی پخش شد. تصویر زیر، نمایی از این فیلم را نشان می‌دهد.

 

صدا و سیما در دام دروغ اول آوریل افتاد

 

با جست‌وجوی اینترنتی، می‌توان منبع اصلی این ویدیو را در یوتیوب پیدا کرد که حوالی ساعت ۲۱ روز ۱۲ فروردین (به وقت تابستانی ایران) منتشر شده است. این درحالی است که سقوط «تیان‌گونگ-۱» نزدیک به ۸ ساعت پس از آن اتفاق افتاده است.

 

صدا و سیما در دام دروغ اول آوریل افتاد

 

به بیان دیگر، فیلمی که در فضای مجازی از سقوط «تیان‌گونگ-۱» دست به دست می‌شود، مربوط به اتفاق صبح امروز نیست و اگر آن را ساختگی ندانیم (که با توجه به شواهد موجود، چنین به نظر می‌رسد)؛ مربوط به پدیده‌ای دیگر است.


کشف ۹۰ راس دام قاچاق در فامنین



خبرگزاری مهر: سرهنگ علی حسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان فامنین در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، با کنترل محورهای مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی موفق به کشف تعداد ۹۰ راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی و قاچاق شدند.

وی افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر شده و احشام کشف شده به اداره دامپزشکی دلالت داده شد.

سرهنگ حیدری در ادامه افزود: متهمان به همراه پرونده تشکیلی برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فامنین عنوان کرد: پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش های مرتبط در خصوص نظم و امنیت شهروندان از طریق شماره تماس ۱۱۰ است.